lørdag 15. september 2012

Ut på sopptur

I dag fikk vi endelig dratt ut for å se om vi fant noen sopper. Vi kom oss avgårde litt sent,så sola var veldig lav på himmelen og lysforholdet var ikke helt optimalt der det var mange trær. Men noen bilder ble det, både sopper og litt annet.

Vi tok turen til Rød Herregård, dessverre så var det ikke like mye sopp der som det var ifjor... Vi skal ta turen andre steder også. Alle bildene er tatt med 60D'en og jeg brukte vivid creative auto uten blits, ingen av bildene er redigert i ettertid.

 Disse soppene er ganske fine å ta bilder av, de vokser i klynger og det blir en fin komposisjon i bildet.


Trekløver er det utrolig mye av ved Rød Herregår og de vokser under nesten hvert eiketre der.


 Jeg gleder meg til jeg får kjøpt det nye objektivet som har nærgrense på 25cm kontra 45cm som er på den jeg bruker nå. Jeg skulle gjerne kommet lite grann nærmere...


 Jeg vet jeg har tatt endel lignende bilder før, men jeg syns at disse små vekstene er så utrolig tøffe!
Og disse lå perfekt til i det lille lyset som kom til mellom trærne.





 Det er litt synd at sola er for lav her, jeg skulle gjerne ha fått sola midt bak blomsten med en ren bakgrunn som på bildet under. Men sånn er det noen ganger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar